Monday, June 13, 2011

Cara nak lajukan blog anda

| |
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera..
Berita baik untuk para Blogger atau lebih tepat yang menggunakan Blogspot, saya nak kongsi dengan anda sekalian untuk melajukan loading page di Blogspot anda. Walaupun BroZool lebih tumpukan pada Artikel untuk Melajukan WordPress sahaja sebelum ini, namun saya tetap tidak melupakan pengguna-pengguna Blogspot lebih-lebih lagi yang banyak menyokong saya.

Page Loading yang berat sebenarnya bergantung pada banyak faktor dan yang paling utama adalah saiz gambar yang besar. Jadi, dengan tips yang saya tunjukkan di bawah, mungkin sedikit sebanyak dapat membantu pengguna Blogspot. Apa yang perlu anda lakukan, cuma copy dan paste sahaja code yang saya tunjukkan di bawah.
Langkah 1 : Masuk ke laman Blogger anda dan buka Menu Design – Edit HTML serta klik pada Expand Widget Templates.
Langkah 2 : Tekan Ctrl-F pada keyboard anda dan cari code ini dan masukkan code di bawah ini di atas tersebut.
Kemudian, klik pada Save Template.
Sudah siap. Senang sahaja kan? Maaflah kerana tidak menyediakan gambar untuk tips ini. saya percaya semua blogger biasa dan tahu untuk mendapatkan menu-menu yang saya tunjukkan di atas. Jika ada masalah, bagitahu saya yer. Jadi, cubalah lihat hasil di blogspot anda dan bandingkan page loading di blog anda dengan sebelum ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Pesanan Hari Ini

“Perumpamaan persaudaraan kaum muslimin dalam cinta dan kasih sayang di antara mereka adalah seumpama satu tubuh. Apabila satu anggota tubuh sakit maka mengakibatkan seluruh tubuh menjadi demam dan tidak bisa tidur.”

(Hadis riwayat Muslim)

“Seorang Muslim adalah saudara muslim lainnya, ia tidak menzaliminya, merendahkannya, menyerahkan (kepada musuh) dan tidak menghinakannya.”

(Hadis riwayat Muslim)

“Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati.”

by Ahmad AlFateh